עיצוב הבית הוא תחום חם בשנים האחרונות, הן בתחום הלימודים והן בעובדה שהמודעות לעיצוב הבית עלתה ויש יותר ויותר אנשים שרוצים לעצב את הבית שלהם, בין אם מדובר בדירה או בבית פרטי. עיצוב בית יכול לכלול שבירת קירות ועיצוב לגמרי מחדש של החלל אך הוא גם יכול לכלול רק הוספת צבע וחיות לבית, הכול תלוי ברצונות והצרכים שלכם וכמובן גם בתקציב. איך יודעים איזה סוג עיצוב אנו צריכים לבית, איזה איש מקצוע צריך לכל סוג עיצוב ואיזו דרך חדשה יש להכניס לבית צבע וחיות? 

איזה סוג עיצוב אתם צריכים בבית?

כשמדובר בעיצוב ישנם שני סוגים עיקריים של עיצוב- עיצוב טוטאלי ועיצוב הום סטיילינג. עיצוב טוטאלי הוא עיצוב הכולל תכנון מחדש של חלל הבית, פירוק קירות, החלפת רהיטים ואביזרים בבית, צבע ושיפוץ תשתיות במידת הצורך. עיצוב הום סטיילינג עוסק בעיקר בשינוי צבעים וסידור הרהיטים בבית וכן בהוספת פריטים משלימים. את הראשון נרצה לעשות כאשר הבית חדש לגמרי (ריק) או כשהוא במצב לא טוב או שפשוט לא נוח לנו בו. את עיצוב ההום סטיילינג נרצה לעשות כאשר אנו רוצים לעשות שינוי קל בבית, להכניס צבע לאזורים מסוימים בבית או לשנות סגנון עיצוב.

איזה איש מקצוע אנחנו צריכים?

כשמדובר בעיצוב טוטאלי בבית אתם צריכים מעצב פנים שידע לתכנן לכם את העיצוב מא' עד ת'. בעיצוב הום סטיילינג כדאי לקחת מעצב הום סטיילינג. ההבדל בתפקידים שלהם הוא משמעותי וכמובן שגם התמחור שלהם שונה לגמרי כאשר מעצב פנים יעלה לכם יותר כסף וכמובן שכל התהליך איתו יעלה לכם יותר.

טיפ מקצועי- כיצד להכניס חיות וצבע בדרך הפשוטה ביותר?

בשתי מילים? מדבקות קיר. מדבקות קיר ניתן להדביק בשלל מקומות בבית- מחדרי השינה דרך המסדרון או המדרגות ועד לסלון. את המדבקות ניתן להשיג בשלל עיצובים, מקלאסיים ועד מודרניים ובכל הצבעים. בהשקעה כספית נמוכה יחסית ניתן ליצור מראה יוקרתי ולשדרג את הבית בקלות. את הטפט חשוב להתאים לשאר הרהיטים הן מבחינת הצבע והן מבחינת סגנון העיצוב. יתרון נוסף של מדבקות הקיר הוא שניתן להדביק אותם לבד, ללא איש מקצוע, בקלות ובמהירות בעזרת הוראות מפורטות או סרטוני הדרכה.

איפה הכי מומלץ לשים מדבקות קיר בבית?

למרות שנהוג לחשוב שמדבקות קיר מתאימות בעיקר לחדרי ילדים, הן למעשה יכולות להתאים לכל חלל בבית ובתנאי שהן מתאימות לעיצוב החלל.